'As a writer, words are your paint. Use all the colors.' - Rhys Alexander




3 augustus 2011

3 augustus 2011

22.00 Als ik dan eindelijk heb besloten welk papiertje ik ga gebruiken om de mug die in mijn kamer zit te doden vliegt ie weg. Dan zeggen ze dat ik de 'woonkamer' lamp aan moet doen en mijn slaapkamer lamp uit. Deur op een kier zetten en wachten totdat de mug de kamer uit is. 22.02 Wat als de kiert te klein is? Of wat als de mug moeite heeft met bochten vliegen? Dan zit ik nog opgescheept met een mug in mijn kamer. En wordt de huid waar de muggenbult op zit ook bruin? Of loop ik straks met witte stippen rond op mijn lijf?
22.06 Ik begin echt helemaal de kriebels te krijgen van de mug. Letterlijk. Overal voel ik het opeen kriebelen en ergens op de camping draaien ze muggen muziek. Zo klinkt het in ieder geval, zoem zoem zoem.
22.10 De buren zijn aan het fluiten. Het klinkt vals. Muggerig.
22.11 Net kriebelden mijn voeten en nu mijn benen.
22.12 Inmiddels kriebelt mijn rug ook.
Zou de mug al weg zijn? Het probleem is alleen dat ik mogelijk mijn lamp nu kan aandoen om te kijken, want dan komt ie misschien terug gevlogen. Of hij zit nog steeds hier...
23.04 Ik heb een muggenbult.
Geschreven op 03-08-2011

Geen opmerkingen:

Een reactie posten