'As a writer, words are your paint. Use all the colors.' - Rhys Alexander




Doen

Hebben jullie dat ook wel eens? Dat je iets super graag wilt doen, maar dat het niet kan. Of omdat je het niet mag.
Ik wil heel graag bungeejumpen. Maar ik ben te jong, het is duur (ik moet het zelf betalen) en het mag niet van mijn ouders. Het staat al superlang op mijn te doen lijstje. Zo ook een heel pakje bubbelgums in je mond stoppen, een glas water in het gezicht van een, onbekende, jongen gooien, leren snowboarden, alleen op vakantie gaan etc etc.
Ik heb al een keer een heel pakje bubblegums in mijnmond gepropt, samen met een vriendin. Ik kan je verzekeren dat het heel veel lachbuien op levert, maar het kauwen op zich wordt wel heel moeilijk.
Leren snowboarden, dat punt is deze vakantie ook afgewerkt. En met succes! Ik ga het zeker vaker doen! Het enige minpuntje zijn de blauwe plekken die je krijgt. Maar dat is alleen in het begin (hoop ik).
Maar een glas water in het gezicht van een jongen gooien is nog niet gelukt. Zijn er jongens die zich beschikbaar stellen? Ik hoor het graag!
En alleen op vakantie gaan? Daar heb ik al de nodige discussies over gevoerd met mijn ouders. Ik vind dat ik oud genoeg ben om alleen een paar dagen weg te gaan met vriendinnen. Naar bijvoorbeeld een camping in de buurt. Dan gaat ook de moeder van een van mijn vriendinnen mee (alleen moet die dan aan de andere kant van de camping gaan staan:P). Maar mijn ouders vinden van niet. Ze vinden dat ik te jong ben etc etc. Als het aan hun ligt mag ik alleen op vakantie tegen de tijd dat ik 24 ben geweest.
Ook over op kamers wonen hebben we al de nodige discussies gehad. Ik wil zo snel mogelijk het huis uit. Als alles goed gaat en ik niet blijf zitten, dan is dat op 17 jarige leeftijd. Maar mijn ouders hebben zoiets van; je kunt toch ook thuis blijven wonen. Lekker makkelijk en het kost niks. Maar daar heb ik geen zin in. Ik wil zelfstandig zijn, leven.
Dus voor nu ga ik mijn lijstje proberen af te werken. Ik laat het jullie wel weten als ik (eindelijk) de discussie heb gewonnen over alleen op vakantie gaan. Maar dat zal nog wel een paar jaar duren ben ik bang.

Geschreven op 10-03-2010

Geen opmerkingen:

Een reactie posten