'As a writer, words are your paint. Use all the colors.' - Rhys Alexander




Voetbalhaar

Met voetbalhaar bedoel ik niet alle Nederlanders die hun haren oranje hebben gespoten voor het WK (sommige lijken echt verdacht veel op een sinaasappel) maar ik bedoel het haar van de voetballers zelf. Want één ding is me opgevallen tijdens het WK, en dat waren de haren van voetballers. Nu zul je wel denken, kijkt zij dan niet naar het spel zelf. Zoals waarschijnlijk iedere andere Nederlander doet. Nee, ik kijk naar hun haren, en dat zouden jullie ook eens moeten doen voor de afwisseling. Als je dat doet zal je opvallen dat elk land zijn eigen haar stijl heeft. Nederlanders hebben het simpel; gewoon lekker kort. Dan hangt het niet voor je ogen en je kunt er mee koppen. Maar in het team van Slowakije lopen er een paar rond met enkel en alleen nog maar een dun reepje haar op het midden van hun hoofd. Aan de zijkanten is de rest weggeschoren. Of sommige hebben een hanenkam, daar kun je toch niet mee koppen?!
De Japanners daar in tegen lijken een zwak te hebben voor geblondeerd haar met figuurtjes erin. De ene, ik ben zijn naam vergeten (oke, dat lieg ik. Ik heb zijn naam nooit geweten), zag er tamelijk apart uit. Om maar niet te zeggen weird. Hij had halflang haar (dat was nog niet zo heel gek, meer Japanners hadden dat namelijk) dat voor zijn ogen hing (Snap je meteen ook waarom hij niet gescoord heeft, hij zag namelijk niks) en ergens halver wegen zijn haar zaten geblondeerde plukken. Nou ja, ieder zijn smaak toch?
Wel moet ik de Denen na even dat de meeste van hun ook redelijk simpel haar hadden, geen figuurtjes, geen ernstig geblondeerd haar. Alleen moest bijna iedereen uit dit team een haarband dragen om hun lange (blonde) haar uit hun ogen te houden. Niet dat dit veel heeft geholpen want ook hun hebben verloren van de Nederlanders met hun korte koppies.
Mijn conclusie is dus dat de voetballers met te lang haar, of met juist veel te weinig haar verliezen van de precies goed geknipte. Ofwel, verliezen van de Nederlanders. Nu maar hopen dat de Brazilianen heel lang haar hebben of juist helemaal kaal zijn. Dan maken wij tenminste nog een kans.
HUP HOLLAND!

Geschreven op 01-07-2010

Geen opmerkingen:

Een reactie posten