'As a writer, words are your paint. Use all the colors.' - Rhys Alexander




Deo? Geef mij maar een gasmasker!

Axe, iedereen kent dit deo merk wel. In de reclame ervan spuit een man Axe deo op en krijgt meteen hordes meiden achter zich in, enkel gehuld in bikini.
Maar of de echte geur van Axe nou het gewenste effect heeft (even voor de duidelijkheid: het gewenste effect is meisjes aantrekken en niet meisjes wegjagen!) vraag ik me af.
Zo ging ik afgelopen zaterdag met mijn neefje zijn eerste Axe deo kopen.
Ik vroeg hem nog: ‘Je weet toch wel dat die reclame nep is, hè?’ Hij keek een beetje onzeker terug. Dus de deo’s moesten natuurlijk grondig getest worden door zowel man als vrouw, jongen als meisje. En als er in het kruitvat een rek is met zo’n 15 Axe deo’s ben je wel even bezig.
Zo kwam ik erachter dat de maker van deze geuren overduidelijk een man is. Want een vrouw zou nooit zulke geuren verkopen, of er tenminste een gratis gasmasker bij leveren.
Niet dat alle geuren zo erg zijn hoor, sommige vallen best wel mee. Geuren als chocola, drop (hij heet Shock) en een andere zoete geur zijn best lekker. Maar we kwamen ook geuren tegen die meer roken als verbrande pizza salami, of gras. Zo rook er een naar Afrika, volgens mijn neefje dan, want ik heb geen idee hoe Afrika ruikt. En van een geur (waar ik helaas de naam van ben vergeten, dus ik kan hem in het vervolg niet ontwijken, helaas) daar moest ik gewoon naar buiten rennen, voor frisse lucht. Want, phoe, wat rook die bedwelmend (voor zover een geur bedwelmend kan ruiken, en niet bedwelmend is). Dus nadat we ze allemaal hadden geroken (we stonden daar spuitend in de winkel, steeds een stapje opzij aan het doen, en vervolgens weer de volgende in de lucht spuiten).
Uiteindelijk werd de zoete geur gekozen, waarvan ik de naam niet meer weet, omdat die door zowel mijn neefje als mij werd goed gekeurd.

Geschreven op 06-06-2010

Geen opmerkingen:

Een reactie posten