'As a writer, words are your paint. Use all the colors.' - Rhys Alexander




7 Tips met scoubidoutouwtjes

Laatst was ik aan het opruimen en kwam ik een hele doos vol scoubidoutouwtjes tegen. Je weet wel die plastic slierten waaraan je een paar (inmiddels zo’n vijf a zes jaar denk ik) jaar geleden verslaafd was. Elk moment van de dag zat je te knopen, rond of vierkant, met twee, vier, zes of zelfs acht touwtjes. Sommige mensen knoopte niet alleen gewoon sliertjes, maar ook muizen, olifanten en katten en de echte creatievelingen knoopte ik weet niet wat voor een bijzondere dingen. Maar wie heeft ooit gezegd dat we er alleen maar mee mochten kopen? Ik geloof niemand, dus waarom doen we er niet andere dingen mee. Aangezien ik er nog heel veel heb liggen en er niet meer mee ga knopen, en ik denk niet dat ik de enige ben, heb ik 7 tips voor mogelijke dingen die je ermee kunt doen.

(Bron)
1. Naast creatieve slierten ermee te maken die je eigenlijk nergens voor gebruikt kun je natuurlijk ook sieraden knopen, een leuke, felgekleurde armband vrolijkt zo je misschien wel saaie outfit op!

2. Wil je een uniek douchegordijn? Ook weer geen probleem! Je knoopt een paar draadjes aan elkaar zodat je een sliert van ongeveer twee meter krijgt, dit doe je een stuk of 50 keer (ligt eraan hoe lang het douchegordijn moet zijn). Je koopt een plank of iets waar je de draadjes aan op kan hangen en klaar ben je. Doordat de draadjes van plastic zijn kunnen ze tegen water en zijn ze makkelijk schoon te maken.

3. Heb je niet genoeg touwtjes voor een heel douchegordijn en heb je wel een hond? Dan knoop je een paar leuke touwtjes aan elkaar en voila, je hebt een honden uitlaatriem in dezelfde kleuren als jou outfit!

4. Je kunt natuurlijk ook een lasso knopen en deze gebruiken bij het vangen van een leuke jongen!

5. Als je helemaal into schoubidouen bent dan kun je natuurlijk ook om een pen heen scoubidouen, en om je gum. Je schriften beplakken met de touwtjes en een hele etui knopen waar je je geschoubidoude pennen in kan stoppen. Als je nu niet unieke schoolspullen hebt…

6. Als iemand jarig is (of jij zelf) kun je bij gebrek en feest slingers touwtjes in allerlei kleuren ophangen, gewoon kris kras door de helekamer, gezellig toch?

7. Is het een lekker zonnige dag en is je moeder veel aan het wassen? Zo veel dat ze niet eens is alle natte kleren kwijt kan? Dan heb jij met je scoubidoetouwtjes de oplossing! Knoop ze aan elkaar en maak een mega lange waslijn die door het hele huis hangt.

Geschreven op 07-10-2011

Geen opmerkingen:

Een reactie posten